06 May 2009

And now we know your caliber


It's true, Dr. Aseel is suing whoever did the video of her recording. Although she's completely within her right to do so, it just reeks of hypocrisy.

Politics isn't always good clean fun, there's always mudslinging involved. I had hoped Dr. Aseel's freedom of expression ideals could have stood the test of this campaign. I guess it's all lip service.

Dr. Aseel, former MP Ahmad Al-Saadoun's had worse things said about him. Personal attacks against him and his family > Recording of something he said in a public forum taken out of context. Al-Saadoun has never filed a complaint against anyone during the span of his political career.

But I guess it's unfair to compare you to a real politician.

Thanks Dr. Aseel now we know.

via Dr. Aseel's website:

د. أسيل تطلب التحقيق في الإشاعات المفبركة

تقدمت د. أسيل العوضي بشكوى إلى النائب العام تطلب التحقيق في موضوع الإشاعات المفبركة والتعدي على الخصوصية ومحاسبة المتسبب حسب قانون الجزاء، نافية ما تردد عن دعوتها لحجب مواقع إلكترونية لأنه لا يتماشى مع مبادئ الحرية الديمقراطية التي تؤمن بها، مشيرة إلى أنها تؤيد حرية الرأي والتعبير في إطار القانون الذي ارتضيناه جميعاً، ومن حق الشعب الكويتي أن يعرف من وراء هذه الحملة، ومن يحاول اختطاف العرس الديمقراطي لأمور جانبية بدلاً من التركيز على القضايا التي تهم المواطنين.

ونفت د. أسيل العوضي إستهدافها أي من المدونات الكويتية، وأكدت أنها تولي المدونات الكويتية كل إعجاب واحترام على دورها الفاعل والوطني في مراقبة السلطات والتعبير عن هموم الشارع الكويتي، لا سيما وقد كانت لها بصمات لا ينازعهم عليها أحد في قضايا الديمقراطية كحق المرأة السياسي وتعديل الدوائر الإنتخابية.

ونبهت د. أسيل العوضي الشعب الكويتي إلى الحذر من الإشاعات، ودعت كل مواطن حريص على تقصي الحقيقة ودقة المعلومة إلى استقصائها من موقعها الرسمي الإلكتروني

:

No comments: